Hur hanterar ni mina personuppgifter?
Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. på vår sida om Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas säkert och i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Läs mer här om hur Tegens Butik hanterar dina personuppgifter.
Åldersgräns för köp
Åldersgränsen vid köp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-post. Kontrollera att din orderbekräftelse stämmer, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss.
Ändra en order
Du kan ändra din order så länge den inte är skickad. Ändringar sker säkrast per telefon eller via mejl till [email protected].
Avbeställa en order
Du kan avbeställa din order så länge den inte skickats. Därefter är du skyldig att ta emot leveransen. Det är inte heller möjligt att avbeställa vara som beställts speciellt för dig. En avbeställning sker säkrast per telefon eller via mejl till [email protected].
Outlösta paket
För outlösta försändelser debiteras 325 kr för frakter och vår administration.
Betalning på dina villkor
Vi erbjuder följande betalningsalternativ. Välj det som passar dig bäst!
Du kan betala med Swish för handel eller med Klarna Checkout. Det går också bra att förskottsbetala till Tegens Butiks bankgiro 5880-1796.
Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig och du kan däreftet välja den betalmetod som passar dig bäst.
Med Klarna Checkout skiljer vi på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på din kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning.
När du väljer betala med Klarna Checkout godkänner du Klarnas användarvillkor och användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i Klarnas villkor som du kan läsa här.
Leverans av varor
Vi skickar varor med DHL Servicepoint.
Vissa varor skickas inte alls såsom saltstenar, ströprodukter. Beställer du dessa varor skall de avhämtas i Gårdsbutiken. Alternativet är att du betalar faktisk fraktkostnad. Kontakta oss i så fall för prisuppgift.
Delleveranser
Tegens Butik tillämpar inte restnotering. En vara som saknas i lager kan väntas in och ordern levereras därefter komplett eller så kommer den saknade varan att makuleras från din order. Du kommer alltid att få ett meddelande från oss så du kan välja.
Leveranstid
Vi skickar vanligtvis med DHL på tisdagar och torsdagar. Du kan följa ditt paket i appen Mina paket. DHL levererar lagerförda varor inom 1-5 arbetsdagar beroende på var du bor.
Vad kostar frakten?
Maxvikten för ett paket med DHL Servicepoint är 20 kg. Om du önskar ett speciellt utlämningsställe så uppge det i meddelanderutan eller kontakta oss innan köp.
Paket med vikt upp till 5 kg kostar 89 kr.
Paket från 5 kg upp till 10 kg kostar 99 kr.
Paket från 10 kg upp till 16 kg kostar 119 kr.
Paket från 16 kg upp till 20 kg kostar 155 kr.
Avhämtning och försäljning från Gårdsbutiken
Att beställa varor mot avhämtning i vår gårdsbutik kostar såklart ingenting.
Leverans inom Sverige
Varor kan skickas inom Sverige.
Vad gör jag om paketet har en transportskada vid leverans?
Upptäcker du att ditt paket skadats under leveransen, vänd dig i först till fraktbolaget och reklamera frakten, därefter kontaktar du oss på [email protected]. Skicka gärna med bilder på paketet eller skadan för smidig hantering.
Det är fel på varan
Våra kunder har självklart rätt till varor av högsta kvalitet men ibland blir det fel. Har du fått trasig vara eller fel vara kontaktar du oss via [email protected] senast 10 dagar efter att du mottagit varan. Vi registerar då reklamationen och skickar dej ev en returfraktsedel. När vi får returen kontrollerar vi varan och vid godkänd retur återbetalar vi dina pengar inom 10 dagar.
Skickar du in varan själv utan föregående kontakt med oss får du själv stå för frakten samt risken för varan fram till dess den mottagits av oss.
Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.
Kostnaden för retur och byten är 99 kr. Fraktkostnaden återbetalas ej vid returer. Returen/Bytet skall vara oss tillhanda inom 14 dagar efter att du mottagit din order.
Du har som konsument rätt att ångra eller byta ditt köp inom 30 dagar efter orderdatumet av varan. Kontakta alltid Kundtjänst på [email protected] innan du skickar tillbaka varan så att returen registreras. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden. Återbetalning sker med varans pris med avdrag för returfrakten. När vi får returen kontrollerar vi varan och vid godkänd retur återbetalar vi dina pengar inom 20 dagar.
Öppet köp
För varor där ångerrätten enligt distansavtalslagen gäller accepterar vi retur mot full återbetalning av köpeskillingen i upp till 30 dagar efter orderdatumet. För att åberopa öppet köp får produkten ej vara öppnad, använd eller förstörd. Öppet köp gäller endast privatpersoner, ej företag.
Förändring av köpvillkor
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel. För dig som kund är det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor, det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi följer svensk konsumentlagstiftning.